DIACONIE ACTUEEL

Van de DIACONIE/ZWO, bij ALLEEN SAMEN 2022-2, Pasen
In de nu bijna afgelopen Lijdenstijd is er wekelijks een collecte geweest voor het werk van Kerk in Actie, zowel in Nederland als in het buitenland. Door er in de dienst ook wat over te vertellen hoopten we op uw medeleven en bijdrages! Ook nu de situatie rond de Oekraïne zoveel aandacht vraagt en krijgt, hebben ook anderen al/nog jaren onze steun nodig!

Goed nieuws is dat iemand in onze gemeente heeft toegezegd diaken te willen worden!
Daar zijn we heel blij mee!

Al heel veel jaren betaalt een aantal gemeenteleden mee in het steunen van kinderen via Red een Kind. Een flinke bijdrage vanuit de ZWO vanuit uw giften maakt het totaalbedrag mogelijk.
Onlangs kregen we bericht van Red een Kind dat ons sponsorkind Soumiya B inmiddels is geslaagd voor haar middelbare school! Het dorpsprogramma in Poondi, India, wordt bijna afgerond. Na ongeveer 7 jaar zijn de bewoners nu in staat om zelf verder te werken aan hun ontwikkeling. In de afgelopen jaren is er heel veel veranderd. Niet alleen voor Soumiya maar voor alle kinderen in het gebied. ; het onderwijs is verbeterd, ouders hebben meer inkomen en jongeren zijn aan het werk!
Wat goed om te horen! Uitzichtloosheid heeft plaatsgemaakt voor hoop. Ouders en kinderen hebben nu vertrouwen in de toekomst. Door de handvatten die ze van Red een Kind kregen kunnen zij nu zonder hulp de armoede het hoofd bieden.
We gaan nu een ander kind sponseren! Dat is Laba Mallick., geboren op 14 september 2013. Hij woont in Gajapati in India. Zijn vader is een arme boer zijn moeder huisvrouw. De boerderij brengt erg weinig op waardoor vader Chakar elders ook nog moet werken, soms ver van huis. Laba gaat naar de primary school. In hun dorp is geen school dus loopt hij elke dag 3 km heen en terug. Hij wil graag leraar worden. Hij houdt van buiten spelen met zijn vrienden.
Het dorp heeft geen schoon drinkwater en de kinderen zijn vaak ziek door de slechte hygiënische condities.
Wordt u door dit verhaal enthousiast en wilt u meer informatie en/of misschien ook extra bijdragen neem dan contact op met de diakenen! Of kijk op de website van Red een Kind!